Het café

Absint en Haring

Kroeze (06/14/06 om 23:47:27):

Ik ga zo een nieuwe haring eten. Hij komt van Smidt Rotterdam. Ik neem er toch maar een glaasje Korenwijn bij. ;)

 

F@TM@N (06/15/06 om 17:58:33):

Ik heb net ook Haring op ..
Bij Koelewijn in sterrenburg... ook met een glaasje korenwijn

Oud en Nieuw een uitstekende combinatie...
ik denk ook niet dat Absint en Haring een goede combinatie is, bij Absint eet ik graag licht gerookte vis . of olijven of stokbrood ingesmeerd met knoflookolie en dan FF onder de gril, koud lamsvlees kippenvleugels ,goede pathe, maar nee geen Haring

Ik vond de haring een beetje hard.... jij ook Pieter..?

 

Kroeze (06/15/06 om 22:08:53):

F@TM@N schreef:

Ik vond de haring een beetje hard..?


Ik had drie visjes. De ene was inderdaad wat hard. Er moest flink gebeten worden. De tweede had als eerste hap nog veel graten. Nadat ik die verwijderd had was hij zacht en goed van smaak. De derde die ik nog een dag bewaard had, was perfect. Mals als boter, een goede beet en een vettig mondgevoel, dat er om vraagt om weggespoeld te worden.

 

F@TM@N (06/15/06 om 22:21:39):

ik had er 6 gehaald 3 voor m`n vriendin enn 3 voor mij...+ eentje bij de kraam ...ik vond ze allemaal kwa smaak wel lekker alleen te hard net als vlees wat ingevroren is geweest..

Ga volgende week nog even of in 070 of in 010 wat vuile Haring halen en dan zelf schoon maken en nog eens proeven...anders is het echt voor het eerst in m`n leven ...een jaar geen Haring....( maar er is nog zoveel zeebanket...;) )

 

Kroeze (06/15/06 om 22:23:29):

F@TM@N schreef:

maar er is nog zoveel zeebanket...;) )


o.a. de dertiende oester ;)

 

F@TM@N (06/21/06 om 19:58:25):

Ik heb vandaag in scheveningen vuile ( niet schoon gemaakte ) haring gekregen.
Heb hem schoon gemaakt ....en 2 hard 2 matig lekker ....de rest zijn voor de katten van de buren...
Oesters zijn ook lekker....;)

 

Het café